راهی سریع به موفقیت با تبلیغات هدفمند2020-09-18
روشهای تاثیرگذار تبلیغات، راهنمای جامع برای افزایش اثربخشی کمپینهای تبلیغاتی ایران آکادمی آموزش مجازی
محتوای تبلیغ باید هم با سلیقه و نیاز مخاطبان شما و هم با رسانهای که در آن تبلیغ منتشر میشود متناسب باشد. باید منابع و کانالهای مناسب آنها را شناسایی کرده و براساس جزئیاتی که به کارتان میآید آنها را تقسیمبندی کنید. برای هریک از کمپینهای خود میتوانید بهراحتی به سراغ یکی از این فهرستها بروید.
کمپینهای تبلیغاتی موفق به اهداف خود دست پیدا میکنند، باعث برانگیختگی در احساسات مخاطبان میشوند و با افراد تعامل دارند. همچنین کمپین تبلیغاتی خوب تاثیری ماندگار بر مصرفکنندگان و فرهنگ دارد. در ادامه چند نمونه از موفقترین کمپینهای تبلیغاتی در دنیا را بررسی میکنیم.
در گام اول پس از بخشبندی بازار، شما باید پرسونای مشتری بالقوه که نمایندهٔ آن بخش است، تعریف کنید. با این کار، تشخیص این مسئله که در کجا و با چه پیامی به سراغ این بخش بروید، راحتتر میشود. استراتژیهای هوشمند بیدینگ مثل رانندگی با خودروی دندهاتومات کار را خیلی راحت میکنند؛ ولی ممکن است آن قدر بید را...
این هدفگذاری دقیق با اطمینان از اینکه تبلیغات به مرتبطترین کاربرانی که احتمال بیشتری برای خرید دارند نشان داده میشود، هدر رفت هزینه تبلیغات را به حداقل میرساند. پلتفرمهای رسانههای اجتماعی گزینههای هدفگیری پیچیدهای را ارائه میکنند که بازاریابان را قادر میسازد تا به ویژگیهای جمعیتشناختی، علایق، رفتارها و مکانهای خاصی دست یابند. بازاریابان میتوانند با اصلاح مداوم کمپینها براساس بینشهای دادهمحور، منابع را به تاثیرگذارترین استراتژیها تخصیص دهند و اطمینان حاصل كنند که هر ریالی که خرج میشود، نتایج مورد را بهدست میدهد. فناوری، مدیریت تبلیغات را متحول و امکان تجزیه و تحلیل دادههای پیچیده، گردش کار خودکار و ردیابی عملکرد در زمان واقعی را امکانپذیر کرده است.
بازاریابان با استفاده از تحلیل ROI، میتوانند تصمیمات دادهمحوری اتخاذ كنند که منجر به کمپینهای تبلیغاتی کارآمد و موفقیتآمیز شود و در نهایت، رشد و موفقیت کسبوکار را تضمین کند. با توجه به موارد بالا، ROI نقشی اساسی در تصمیمات بودجهبندی کمپینهای تبلیغاتی ایفا میکند. همچنین، بازاریابان را در شناسایی کانالهای تبلیغاتی موثر، پیشبینی عملکرد، همسویی بودجه با اهداف، بهینهسازی استراتژیها و تخصیص منابع، راهنمایی میکند. برخی از اقدامات تبلیغاتی ممکن است نتایج فوری نداشته باشند؛ اما میتوانند تاثیری ماندگار بر میزان درک برند و وفاداری مشتری داشته باشند. تحلیل ROI اثرات کوتاهمدت و بلندمدت را در نظر میگیرد و درک جامعی از موفقیت کلی کمپین ارائه میدهد. تحلیل ROI آنها را قادر میسازد تا کانالهایی را شناسایی كنند که بالاترین نرخ بازگشت سرمایه را دارند.
تبلیغات در پلتفرمهای جستجو، قابلیت هدفگیری براساس ویژگیهای جمعیتشناختی و موقعیت مکانی را دارد و با افزودن کلمات کلیدی تبلیغات هدفمندتری را ارائه میدهد. هنگامیکه کاربر سوال خود را در قسمت جستجو تایپ میکند، گوگل طیفی از نتایج جستجو مطابق با هدف کاربر را به او نمایش میدهد. کلمات کلیدی با هدف جستجوی کاربر همسو میشوند و نیاز او را برطرف میکنند.
برای افزایش کارایی، میتوانید از Long Tail Keywords (عباراتی که ۳ تا ۵ کلمه دارند) استفاده کنید تا نرخ تبدیل را افزایش داده و CPC (هزینه به ازای هر کلیک) را کاهش دهید. در حالی که تبلیغات پولی میتواند در مدت زمان کوتاهی ترافیک سایت شما را دو برابر کند، تکنیکهای سئو نیاز به زمان دارند. اگر بهدنبال رشد سریع فروش هستید، تبلیغات پولی گزینهی ایدهآلی برای شماست.
همچنین این پلتفرم برای کسب و کارهایی مناسب است که برای فروش محصولات خود به شدت به عکاسی متکی هستند. پلتفرم پینترست کاملا بصری است و افراد در آن علاقه دارند تا تبلیغات برندهای محبوب خود را مشاهده کنند. تصویر زیر نمونهای تبلیغات در پینترست را نشان میدهد که با نوشتن «Promote» در گوشه بالا و راست آن مشخص شده است. تبلیغات دیجیتال در توییتر کمتر متداول است چراکه «دسترسی طبیعی» (Organic Reach)، محرکی مهم برای عملکرد برندها در توییتر است.
با توجه به گسترش اینترنت، شبکههای اجتماعی و فضای وب تاثیرگذارترین روشهای تبلیغاتی هستند که بازخورد بهتری نسبت به تبلیغات آفلاین دارند. تبلیغات اینترنتی انواع مختلفی از تبلیغات هدفمند را شامل میشود که میتوان متناسب با هدف، یک یا چند مدل از آنها را انتخاب کرد. استفاده جامعه امروزی از اینترنت و گوشی های هوشمند بسیار زیاد است بنابراین شبکههای اجتماعی، اپلیکیشنها و… بهترین روش ارتباطگیری با مخاطب امروز به حساب میآید.
شرکتها با دادن بروشورها آگاهی از برند خود را تقویت میکنند و به این وسیله اطلاعات کسب و کار خود را به مخاطب میرسانند. این ابزارهای تبلیغاتی معمولا از برگههای با ۲ الی ۳ تا تشکیل شدهاند و حاوی اطلاعات محصولات و خدمات و اطلاعات تماس شرکت هستند. بروشورها بیشتر در رویدادهایی مانند نمایشگاهها یا در فروشگاهها توزیع میشوند. کلمات کلیدی، کلمات یا عباراتی هستند که شخص برای توصیف مورد جستجوی خود از آنها استفاده میکند.
این فرآیند از طریق کانالهای مختلفی مانند رسانههای سنتی (تلویزیون، رادیو، روزنامهها) و دیجیتال (شبکههای اجتماعی، وبسایتها) انجام میشود. یکی دیگر از روشهای تبلیغات موثر برای رشد کسب و کار، تبلیغات خارج از خانه (OOH) است. این نوع تبلیغات فرصتهای منحصربهفردی را برای جلب توجه مصرفکنندگان و مخاطبان در خیابان و مکانهای عمومی ارائه میدهد. از نصب بیلبوردها و بنرها در خیابان و اتوبانها گرفته تا تبلیغات روی مبلمان شهری مانند ایستگاه اتوبوس و مترو؛ تبلیغات خارج از خانه تجربههای به یاد ماندنی را در طول روز برای مخاطبان ایجاد میکند. با قرار دادن استراتژیک تبلیغات OOH در مکانهای پرترافیک و استفاده از عناصر طراحی خلاقانه، کسبوکارها میتوانند دیده شدن برند خود را تضمین کرده و تأثیری ماندگار بر مشتریان بالقوه بگذارند. تبلیغات اثربخش نیازمند شناخت دقیق از بازار هدف، پیامهای جذاب، انتخاب کانالهای مناسب و استفاده از محتواهای خلاقانه است.
یکی از نقاط ضعف این نوع تبلیغات، عدم امکان ردیابی و تحلیل دقیق نتایج است، اما برندهای خلاق این چالش را به فرصت تبدیل کردهاند. آنها با ادغام تبلیغات چاپی در کمپینهای دیجیتال، موفق شدهاند اثرگذاری این روش سنتی را در دنیای مدرن به سطحی جدید برسانند. با این اوصاف بدیهی است که ترکیب خلاقیت با فناوری، تبلیغات چاپی را به ابزاری فراتر از گذشته تبدیل کرده است. آیا میدانید که چگونه میتوان میزان موفقیت کمپینهای تبلیغاتی را اندازهگیری کرد؟ نرخ کلیک یا Click-Through Rate معیاری برای محاسبۀ مقدار موفقیتآمیز بودنِ مارکتینگ برای کسبوکارتان است. در دنیای دیجیتال امروز، بازاریابی به روشهای مختلفی انجام میشود و یکی از موثرترین و مستقیمترین روشها، اس ام اس مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی است. یکی از کمهزینهترین و قویترین روشهای افزایش مشتری، بازاریابی دهانبهدهان است.
هنگامبکه فاش شد، فولکس واگن دادههای آلایندگی را دستکاری کرده است، این شرکت با بحران شدیدی روبهرو شد. پاسخ این شرکت پس از رسوایی پیش آمده با تبلیغات، پیچیدگیهای مدیریت بحران و تاثیر آن بر اعتماد برند را نشان داد. تاریخ تبلیغات Old Spice به قبل و بعد از کمپین «The Man Your Man Could Smell Like» تقسیم میشود. آگهیهای تبلیغاتی به لحن طنز و مضحک که شخصیتی کاریزماتیک در آنها صحبت میکرد و صحنههای جذابی را به نمایش میگذاشتند که با بینندگان در مناطق مختلف همسو میشد.
این روش برای جلب توجه مخاطبان محلی و منطقهای بسیار مؤثر است، چرا که به طور مستقیم با جامعه هدف ارتباط برقرار میکند. امروزه، تبلیغات در پادکستها نسخهای پیشرفتهتر و جذابتر تبلیغات رادیویی به شمار میرود. علاوهبر این، بهرهگیری از کلماتی که احساس کمبود وقت، از دست دادن فرصت و فوریت را به مخاطب منتقل میکنند، در عناوین تبلیغاتی استفاده کنید.
برای این که بهترین بازخورد را داشته باشید باید به تبلیغات به چشم سرمایهگذاری نگاه کنید، یک سرمایهگذاری بلندمدت که در صورت موفقیت چندین برابر سود به همراه دارد. موضوع بعدی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت کانالهای ورودی دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing Channels) است. اگر پروفایل شما مرتب، جذاب و حرفهای نباشد، این افراد به احتمال زیاد شما را فالو نمیکنند. صرفاً شات شدن کافی نیست؛ باید استراتژی داشته باشید و بدانید چگونه از این فرصت بیشترین بهره را ببرید.
تدوین پیام تبلیغاتی قوی
تیم تحریریه یکتانت تلاش میکند با تولید محتوای باکیفیت و فایدهدار، مسیر دیجیتال مارکتینگ را برای شما هموار کند. ایده پردازی و تهیه سناریو تبلیغات و برنامهریزی برای آن کار آسانی نیست. ۷- در مورد پربازدید ترین رسانه هایی که مخاطبان هدف شما در آن حضور دارند تحقیق کنید. همیشه به خاطر داشته باشید، حتی بهترینهای کمپین تنها در صورتی مورد توجه قرار میگیرند که برجسته باشند. یکی از قویترین راهحلها برای این پرسش، نحوه ایجاد تبلیغی که برای مخاطب جذاب باشد، مشخص کردن احساسات و جذابیت آنهاست.
۱۱. روش تبلیغات پیامکی
در این راهنمای جامع، اصول اساسی مدیریت تبلیغات مورد بررسی قرار میگیرد که شامل تعریف، اهداف و مزایای آن برای کسبوکارها و غیره میشود. این رویکرد به شرکتها اجازه میدهد تا پیامهای هدفمندی ایجاد كنند که با مشتریان همسو باشد، ریچ (Reach) یا دیدهشدن برند را بالا ببرد و در طول سفر خریدار، با او تعامل ایجاد کند. بهبود موقعیت وبسایت در نتایج جستجوی موتورهای جستجوی اینترنتی (مانند گوگل) با استفاده از بهینهسازی محتوا، کلیدواژهها، ساختار وبسایت و لینکهای ورودی.
{از طریق ارسال پیامک تبلیغاتی مشتری جذب کنید
|}مهمترین نکته در اینجا این است که هر کسبوکار باید بر اساس مخاطبان هدف، ویژگیهای محصول و خدمات، و منابع موجود، استراتژیهای بازاریابی خود را انتخاب و پیادهسازی کند. کارشناسان پنل پیامکی پیام رسان، همه روزه حتی در ایام تعطیل، آماده پاسخگویی به سوالات کاربران و ارائه راهنمایی ثبت ارسال پیامک هستند. با ثبت نام در پنل پیامکی پیام رسان، 100 درصد امکانات بصورت فعال در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
آقای حسن رفیعی ، به مناسبت روز کارگر تا اسفندماه فرصت دارین از تخفیف ویژه استفاده کنین. ۵- در مورد تولید محتوا ۳ اصل کیفیت، خلاقیت و جذابیت را فراموش نکنید. ۳- تبلیغات خود را در قالب یک کمپین با زمانبندی و برنامه ریزی مشخص پیاده سازی کنید. یکی از بزرگترین موهبتهای نوشتن این است که زندگی را 2 بار تجربه میکنیم؛ یکبار در واقعیت و بار دیگر در دنیای واژهگان. این زندگی دوم است که به ما قدرت میدهد برای در لحظهبودن، برای رؤیا بافتن، برای شناخت ذرهذرۀ ترسهایمان و برای ساختن شخصیتی که به دنبال آن هستیم. این اهداف نشاندهنده ضرورت برنامهریزی دقیق و اجرای هوشمندانه تبلیغ هستند.
- برای استفاده از این امکانات، کافی است ابتدا در پنل یکتانت ثبتنام کنید.
- پنل پیامکی پیام رسان، برای کسب و کار خرد و کلانی که قصد دارد تا با ارسال پیامک، بودجه تبلیغات را به گونه ای مدیریت کند که بصورت مستمر ، موثر و هدفمند تبلیغات داشته باشد مناسب است. {
- داستانها قدرتی دارند که حتی سادهترین حقایق را به یادماندنی میکنند و راهی مؤثر برای برقراری ارتباط عمیقتر با مشتریان و افزایش فروش هستند. |}
- در انتها میتوانید استوری را به هایلایتهایتان اضافه کنید تا شات مدت زمان بیشتری در پیج شما بماند. {
- انتخاب زمان نامناسب برای اجرای کمپینهای تبلیغاتی میتواند اثربخشی آنها را به شدت کاهش دهد. |}{
- ما با هدف افزایش تعداد افرادی که برای اولین بار اکانت یکتانت خود را شارژ میکنند، به سراغ دادههای خودمان رفتیم. |}
مدیریت تبلیغات طیف وسیعی از رویکردها را در برمیگیرد که هرکدام برای برآوردن اهداف بازاریابی خاص و پاسخگویی به بخشبندیهای منحصربهفرد مصرفکننده طراحی شدهاند. درک انواع مختلف استراتژیهای تبلیغاتی در ایجاد کمپینهای متقاعدکننده و متمایزی که تاثیری ماندگار بر مصرفکنندگان میگذارد، حیاتی است. در این بخش، انواع مدیریت تبلیغات بررسی خواهد شد که هرکدام برای رسیدن به اهداف بازاریابی خاص و پویاییهای تبلیغات امروزی طراحی شدهاند.
با رعایت اصول و نکات کلیدی، میتوانید از این روش برای افزایش فروش و بهبود ارتباط با مشتریان استفاده کنید. پنل پیامکی نواتل با امکانات منحصر به فرد خود، به کسبوکارها کمک میکند تا ارتباطات خود را با مشتریان بهبود بخشند و پیامهای مدنظر را در زمان مناسب به مخاطبان برسانند. تبلیغات عبارت است از ایجاد پیام و استفاده از تکنیکهای مختلف روانشناسی برای ترغیب افراد به خرید محصولات و خدمات. تبلیغات یکی از قدیمیترین روشهای بازاریابی و هدف آن تاثیرگذاری بر تصمیمات و اقدامات مخاطبان برای خرید، دانلود یا موارد دیگر است. تبلیغات خوب به گونهای طراحی میشوند که بهیادماندنی و تاثیرگذار باشند.
این تبلیغات بهطور اتوماتیک در محتوایی مرتبط با همان محصول نمایش داده میشوند. پنل پیامک انبوه پیام رسان نیز بانک شماره موبایل تفکیک شده را جهت فرستادن پیامک انبوه و تبلیغات از طریق پیامک به کاربران ارائه می دهد. استفاده از این لیست شماره موبایل سامانه پیامکی تبلیغاتی کاملا رایگان است. امکان ارسال پیامک تبلیغاتی بر اساس مشاغل و اصناف،کدپستی،ارسال شهر و استان و همچنین اس ام اس از روی نقشه از جمله مورادی هستند که میتوانید در استراتژی های تبلیغات پیامکی خود از آنها استفاده کنید.
درواقع تبلیغات به عنوان پل ارتباطی بین محصولات یا خدمات ارائه شده و مخاطبان هدف عمل میکند. از طریق تبلیغات استراتژیک، کسب و کارها میتوانند خدمات و محصولات خود را معرفی و مشتریان بالقوه را به مشتریان وفادار تبدیل کنند. در یک بازار رقابتی، انتخاب تبلیغات موثر میتواند یک کسب و کار را از رقبای خود متمایز کرده و باعث رشد و رونق حداکثری آن شود. به همین دلیل نیز درک اهمیت تبلیغات موثر برای رشد کسب و کار و ابداع یک استراتژی بازاریابی جامع و موفق بسیار مهم است. یعنی شما می توانید با دقت بسیار بالا افراد و مخاطبین خود را شناسایی و آن ها را هدف تبلیغات پیامکی خودتان قرار دهید. تبلیغات هدفمند تأثیرات بسزایی در بازاریابی، افزایش فروش، ایجاد برند و توسعه کسب و کار دارد.
به همین منظور هر بخش از بازار ارزیابی شده و در نهایت به منظور رسیدن به بیشترین درآمد یا تحقق هدفی خاص، آن بخش از بازار که ما را به آن نتیجه میرساند بهعنوان مخاطبین هدف انتخاب میشود. برای تبلیغات هدفمند باید با مفاهیمی آشنا شویم که به آن ها خواهیم پرداخت. با استفاده از این رسانهها، میتوانید به طور مستقیم با مخاطبان خود در ارتباط باشید و پیامهای خود را به صورت شخصیتر ارائه دهید. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با استراتژی تبلیغاتی و تبلیغات در محتوا و وبسایت خود، میتواند به بهبود نمایانی شما در نتایج جستجوی اینترنتی کمک کند.
با نشان دادن تمایز محصول خود، راهحل بهتری برای حل مشکل مخاطب ارائه می دهید. روش تبلیغات چاپی برای دسترسی به مشتریان روی کانالهای سنتی و کاغذی تمرکز دارد. تبلیغات بنری که به تبلیغات نمایشی نیز شهرت دارند، روش سنتی تبلیغات هستند و در اپلیکیشنها در بالا یا پایین صفحه نمایش داده میشوند.
با دنبال کردن این مراحل و تمرکز بر نیازهای مخاطبان خود، می توانید کمپین های تبلیغاتی هدفمند و موفقی ایجاد کنید که نتایج را برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد. تبلیغات هدفمند استراتژیهای مناسبی را برای ارتباط موثر برندها با مصرف کنندگان ارائه میدهد. تبلیغات برنامهریزی شده، به برندها امکان میدهد که تبلیغات خود را به صورت خودکار و بر اساس دادهها نمایش دهند. این روش با بهینهسازی فرآیند خرید فضای تبلیغاتی، کاهش هزینهها و هدفگیری بهتر مخاطبان در زمان و مکان مناسب را به دنبال خواهد داشت.
ماهیت پویای رسانههای اجتماعی امکان تعامل در زمان واقعی (Real-time) با مصرفکنندگان، تقویت تعامل با برند و ایجاد روابط پایدار را فراهم میکند. از آنجایی که شرکتها تلاش میکنند تا با این حوزه از تبلیغات بیشتر آشنا شوند، تسلط بر انواع تبلیغات دیجیتالی به امری ضروری تبدیل شده است. هدف این حوزه، بهینهسازی اقدامات بازاریابی و اطمینان از اینکه پیام از طریق مرتبطترین و تاثیرگذارترین پلتفرمها به مخاطبان مورد نظر میرسد، است. با اینکه تبلیغات سنتی هنوز هم نقش مهمی در تبلیغات دارد، در سالهای اخیر بهدلیل افزایش تبلیغات دیجیتال و تغییر ترجیحات مصرفکنندگان، با چالشهایی مواجه شده است. هر نوع مدیریت تبلیغات از تبلیغات سنتی گرفته تا رویکردهای دیجیتالی پیشرفته، فرصتها و چالشهای منحصربهفردی را برای بازاریابان ارائه میدهند.
موسسات مشاوره صادرات و مشاورههای کسبوکار میتوانند در شناسایی بازار هدف، تدوین پیامهای تبلیغاتی و ارزیابی اثربخشی کمپینها به شما کمک کنند. این موسسات با ارائه تحلیلهای حرفهای، راهکارهای بهینهای برای بهبود بازدهی تبلیغات شما پیشنهاد میدهند. تبلیغات ابزاری است که از طریق آن پیامهای بازاریابی، بهگونهای جذاب و خلاقانه به مخاطب هدف منتقل میشود و نقش مهمی در تحقق اهداف تجاری برند ایفا میکند.
از طرفی گستردهشدن فضای وب و شبکههای اجتماعی به این نگرانی دامن میزند؛ چون به پراکندگی حضور و حواسپرتی کاربران منجر شدهاند. شاید در نگاه اول، نشر تبلیغ در حجم وسیع برای دسترسی به مخاطب کارساز به نظر برسد، اما ممکن است منابع و سرمایۀ زیادی از شما بگیرد، بدون آنکه حتی به نتیجۀ مطلوبی رسیده باشید. استفاده از هنر داستانگویی در تبلیغات میتواند احساساتی را بهوجود آورد که مشتریان را به خرید ترغیب کند و یک تبلیغ اثربخش داشته باشید. رصد و تحلیل رقابتها و استفاده از دادههای آماری و تحلیلی برای درک بهتر عملکرد رقبا و تطبیق استراتژیهای خود با آنها، از اهمیت بالایی برخوردار است. این کمک میکند تا استراتژیهای شما همیشه به روز باشند و برند شما در جامعه رقابتی بهتر موفق شود. به جای قرار دادن یک تبلیغ عمومی در هر نقطه از وب، یک تبلیغ هدفمند به صورت استراتژیک قرار می گیرد تا بر اساس رفتار مشتری گذشته و سایر داده ها به مخاطبان مشخص و مشخصی دست یابد.
برای انجام این کار نیاز به یک ابزار کارآمد و موثر دارید سامانه های پیامکی با امکانات متنوعی که برای کاربران در ارسال پیامک انبوه ایجاد می کنند یکی از ابزارهای کارآمد برای تبلیغات هدفمند می باشد. با این اوصاف برجسته کردن داستان برند ازجمله مهمترین اقداماتی است که میبایست در راستای رشد کسبوکارتان بردارید. داستانها قدرتی دارند که حتی سادهترین حقایق را به یادماندنی میکنند و راهی مؤثر برای برقراری ارتباط عمیقتر با مشتریان و افزایش فروش هستند. داستانگویی نهتنها در تبلیغات، بلکه در تمام فعالیتهای بازاریابی شما، ابزاری بیرقیب است.
آژانسهای تبلیغاتی با تحلیل بازار، مشتریان و رقبا، به شما کمک میکنند تا استراتژیهای مناسبی برای تبلیغات خود انتخاب کنید و به بهبود نتایج تبلیغاتی خود برسید. از طریق همکاری با آژانس تبلیغاتی میتوانید به بهبود شناخت برند خود، افزایش فروش و جلب مشتریان جدید بپردازید. به علاوه، از آخرین روشها و تکنیکهای تبلیغاتی استفاده کرده و به روزرسانیهای لازم را در تبلیغات خود اعمال کنید. تبلیغات به معنای ارتباط هدفمند با مخاطبان برای معرفی محصولات یا خدمات و تشویق به خرید است.
تبلیغات هدفمند در اینستا